"Zihnin sınırlarına meydan okumak ve yaşam amacındaki gerçeği bulmak, güçlü sorularla mümkündür․" – Ayşegül Drahşan Yeditepe Üniversitesi İngilizce İşletme bölümünden onur ödülü ile mezun olduktan sonra kariyerinin ilk yıllarında, Türkiye’nin önde gelen reklam şirketlerinde ve medya ajanslarında çalıştı.
“Zihnin sınırlarına meydan okumak ve yaşam amacındaki gerçeği bulmak, güçlü sorularla mümkündür․” – Ayşegül Drahşan
Yeditepe Üniversitesi İngilizce İşletme bölümünden onur ödülü ile mezun olduktan sonra kariyerinin ilk yıllarında, Türkiye’nin önde gelen reklam şirketlerinde ve medya ajanslarında çalıştı.
2005 yılında FED Training& Consulting Eğitim ve Danışmanlık şirketine Satış Yöneticisi olarak geçti. Koton, İşbankası ve Sabancı Grubu Şirketlerinin; Dönüşüm, Müşteri Deneyimi ve İnovasyon projelerinin hayata geçirilmesine, Tom Peters, Michael Raynor gibi uluslararası konuşmacıların, Türkiye’de binlerce kişiyle gerçekleştirdiği konferansların organizasyonuna destek oldu.
2009 yılında PDR Group’un, o yıllarda temsil ettiği TMI Türkiye’ye Satış Müdürü olarak geçti. Görevi sırasında 2011’de Hyundai Satış Akademisi Projesi ile “Initiative of the Year” ödülünü aldı. 2015 yılında, Genel Müdür olarak atanan Drahşan, 2016 yılında Renault Fransa’nın Global de gerçekleştirdiği R-Touch Attitude, “Mükemmel Müşteri Memnuniyeti” projesi ile “Business Developer of the Year” ödülünü kazandı. 2017 yılında, Adler International Learning’den ICF Onaylı Profesyonel Koçluk ve 2020 yılında, ICF Onaylı İleri Seviye Koçluk programlarını tamamlayarak CPEC ünvanını aldı. 15 yılı aşkın süredir, Türkiye’deki ve Dünyadaki binlerce farklı şirketin, kurumsal eğitim süreçlerini yöneten, şirketlere eğitim ve danışmanlık süreçlerinde destek olan Ayşegül Drahşan, aynı zamanda bireysel ve kurumsal koçluk çalışmalarına devam etmektedir.
2015 yılından itibaren PDR International Genel Müdürlüğünü ve 2019 yılı Ekim ayından itibaren PDR Group Genel Koordinatörlüğünü sürdüren Ayşegül Drahşan, evli, bir çocuk annesi, “Bize Bir Eğitim Lazım” kitabının yazarı ve SHIFT! kitabının ortak yazarlarından biridir.
Biltor Uluçay, lisans derecesini Deniz Harp Okulu’ndan (1988), yüksek lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi Elektrik/Elektronik Bölümü’nden (1995) almıştır.
Önde gelen, farklı niteliklere sahip uluslararası ve yerli firmalarda (Turkcell, Superonline, D-Smart, IBM, Doruk) iş geliştirme/satış, M&A (satınalma-birleşme), teknoloji, ürün yönetimi/geliştirme, regülasyonlar gibi değişik disiplinlerde yönetsel sorumluluklar üstlenmiş ve yönetim danışmanlığı yapmıştır. Çok kültürlü ekiplerin yönetiminin yanısıra, müşteri ve iş ortaklarıyla deneyimi Türkiye’nin yanı sıra, ABD, Japonya, Avrupa ve Orta Doğu’yu da kapsamaktadır. Halen, yönetim danışmanı kimliği ile start-up/scale-up’ların stratejik gelişim projelerinde yer almaktadır.
Kurumsal çalışana yönelik ilgisini, standart yönetsel yaklaşımların ötesinde çalışma yaşamı süresince Koçluk ve Mentörlük yaklaşımlarıyla zenginleştirmiştir. Bireysel ve Takım Koçluğu ile NLP eğitimlerini Erickson Coaching International; mentorluk eğitimini Clutterbuck Associates bünyesinde tamamlamış olup ICF akredite bir koç olarak yurtiçi/yurtdışında kurumlar ve bireysel müşterileri ile çalışmalarına devam etmekte, sivil toplum kurumları ile gönüllü projeler gerçekleştirmektedir.
Yanı sıra, geleceğin organizasyonel modellerine ilgisi doğrultusunda, self-management/self-organizing teams alanlarında çalışmalar yapan «restartlab» düşünce kuruluşunun üyesi bir Çevik Koç (scrum.org; Professional Scrum Master-I) olup TEGEP’in gönüllü üyesidir.
İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden 1995 yılında mezun olan Binnur Kayabey, profesyonel yaşamına Eczacıbaşı Menkul Değerler’de başladı.
Sonrasında kurumsal etkinlik yönetimi ve medical cihaz satışı alanında faaliyet gösteren 2 şirketin kurucusu olarak girişimcilik rolüne geçti. Profesyonel kariyerinin ilk 20 yılında farklı organizasyon yapılarının oluşturulması, satış ve pazarlama ekiplerinin yapılandırılması, yönetimi, stratejik öncelikli hedeflerin belirlenmesi, performans sistemlerinin kurulumu, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi, rakiplerin analizi ile ilgili sorumluluklar aldı.
2016 Yılından itibaren Danışmanlık ve Profesyonel Koçluk alanlarında çalışmalarını sürdüren Binnur, İnsan Kaynakları Yönetimi Sertifika Programını, Uluslararası Koçluk Federasyonu (ICF) ‘nundan akredite Profesyonel Koçluk Temel ve İleri Seviye eğitimleri ile Takım Koçluğu eğitimini ve Transaksiyonel Analiz, Nörobilim alanlarında eğitimlerini tamamlamıştır. Uluslararası Koçluk Federasyonu (ICF) tarafından verilen Professional Certified Coach (PCC) ünvanına sahiptir.
İnsanın, kendine yolculuğunun çok kıymetli olduğuna olan inancıyla, kurumların ve bireylerin istedikleri performans ya da doyuma ulaşmaları konusunda, var olan sonsuz potansiyellerini harekete geçirmek üzere, bilgiye, güvene ve samimiyete dayalı yol arkadaşlıklarını paylaşarak, hedefledikleri gelişim ve dönüşümlerine destek vermektedir.
Çeşitli sosyal sorumluluk projeleri ile topluma hizmet etme konusunda çalışmaları olan Binnur Kayabey, bir çocuk annesidir.
İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden 1995 yılında mezun olan Binnur Kayabey, profesyonel yaşamına Eczacıbaşı Menkul Değerler’de başladı.
Sonrasında kurumsal etkinlik yönetimi ve medical cihaz satışı alanında faaliyet gösteren 2 şirketin kurucusu olarak girişimcilik rolüne geçti. Profesyonel kariyerinin ilk 20 yılında farklı organizasyon yapılarının oluşturulması, satış ve pazarlama ekiplerinin yapılandırılması, yönetimi, stratejik öncelikli hedeflerin belirlenmesi, performans sistemlerinin kurulumu, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi, rakiplerin analizi ile ilgili sorumluluklar aldı.
2016 Yılından itibaren Danışmanlık ve Profesyonel Koçluk alanlarında çalışmalarını sürdüren Binnur, İnsan Kaynakları Yönetimi Sertifika Programını, Uluslararası Koçluk Federasyonu (ICF) ‘nundan akredite Profesyonel Koçluk Temel ve İleri Seviye eğitimleri ile Takım Koçluğu eğitimini ve Transaksiyonel Analiz, Nörobilim alanlarında eğitimlerini tamamlamıştır. Uluslararası Koçluk Federasyonu (ICF) tarafından verilen Professional Certified Coach (PCC) ünvanına sahiptir.
İnsanın, kendine yolculuğunun çok kıymetli olduğuna olan inancıyla, kurumların ve bireylerin istedikleri performans ya da doyuma ulaşmaları konusunda, var olan sonsuz potansiyellerini harekete geçirmek üzere, bilgiye, güvene ve samimiyete dayalı yol arkadaşlıklarını paylaşarak, hedefledikleri gelişim ve dönüşümlerine destek vermektedir.
Çeşitli sosyal sorumluluk projeleri ile topluma hizmet etme konusunda çalışmaları olan Binnur Kayabey, bir çocuk annesidir.
Burçak Atak Marmara Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Bölümü mezunu ve aynı üniversitenin danışma kurulu üyesidir. Yeditepe Üniversitesi’nde ICF Koçluk, Temel Psikoloji ve İstanbul Teknik Üniversitesinde NLP Uzmanlık, İstanbul Üniversitesi’nde Sanat Terapi programlarını tamamladı.
32 yıllık kariyerini eğitim ve gelişim yönetimi yönüne çevirmeden önce turizm ve iletişim başta olmak üzere hizmetler sektöründe girişimci ve üst düzey yönetici olarak çalıştı. ABD’li Track Selling Institute – Max Sacks International Satış Eğitimi Okulu’nun İstanbul’daki uygulayıcısıdır. Bunun yanı sıra TUROYD’da (Turizm Otel Yöneticileri Derneği) kurucu üyesi, 3 dönem genel sekreteri ve basın komisyon başkanlığını yapmıştır.
2019 senesinden beri kurumların ve bireylerin gelişim ihtiyaçlarının KPI’lar (Temel Performans Göstergeleri) ile analizi, program tasarımları ve uygulaması ile süreç sonunda raporlamasını yapmakta, eğitim, danışmanlık ve koçluk hizmetleri vermektedir. Günümüzde LMS sistemlerinde tercih edilen interaktif mobil oyunlaştırma araçlarının senaryolaştırılması ve bu araçların kullanıldığı eğitimlerin tasarlanıp uygulanması konusunda deneyim sahibidir. Eğitimlerinde koçluk ve NLP temelli metodolojileri kullanmakla birlikte, çalışmaları hümanist psikoloji, felsefe, sosyoloji ve yönetim gibi disiplinlerden etki almaktadır. Kurumsal hayatın getirdiği sorunlara transfer edilebilir yetkinlikler çerçevesinden bakıp, insan odaklı çözümler bulma yolunda katkı sağlamaktadır.
Bülent Balcıoğlu, Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisadi Bilimler bölümünden mezun olduktan sonra kariyerine Promosyon ve Eğitim Müdürü olarak başladı.
Efes Pilsen Türkiye Bira Grubunda Tüketici Promosyonları Koordinatörlüğü, United Distillers Dağıtım ve Pazarlama A.Ş’de Yerinde Satış ve Eğitim Müdürü görevlerinde bulundu.
Turperi İçecek, İthalat, İhracat ve Ticaret A.Ş.’de Ulusal Satış Müdürü olarak çalışan Balcıoğlu, Londra’da Satış Gücü Değerlendirme, Eğitimcinin Eğitimi ve Liderlik eğitimlerini almıştır. PDR International bünyesinde Satış, Müzakere, Liderlik, Zaman Yönetimi konularında eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.
Cenk Sağdam, İTÜ Elektrik Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra EİSTİ Fransa da MBA programını tamamladı.
EDEHPE (Fransa) firmasında Proje Yöneticisi olarak başladığı kariyerini, Ascot Travel Group (Fransa) de İş ve Süreç Geliştirme Yöneticisi olarak devam ettirdi. Renault-Mais firmasında Pazarlama Yönetici Yardımcısı, Pazarlama Yöneticisi, Reklam ve Stratejik Pazarlama Müdürü, Satış Müdürü (İst. Anadolu Şube) görevlerinde çalıştı. IDEA Group ve MEFA’da İş Geliştirme Direktörü ve Eğitim Danışmanı olarak çalışan Sağdam, PDR International bünyesinde Etkin İletişim, Satış Teknikleri, Güvenli Davranış, Zaman Yönetimi ve Müşteri Odaklılık konularında eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.
Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü’nden mezun oldu.
Boğaziçi Üniversitesi’nde Yöneticiler için Pazarlama, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nde Profesyonel İşletme Yönetimi eğitimleri aldı. ÇDD Yaratıcı Drama Liderlik, Sadri Alışık Kültür Merkezi ve Academy of Creative Training İngiltere’de Oyunculuk Programlarını tamamladı.
Kurumsal iş yaşamı boyunca ilaç sektörünün öncü firmalarında satış ve pazarlama departmanlarında yönetici olarak çalıştı.
İlkyardım Eğitmeni ve İş Güvenliği Uzmanı olan Deniz Karadeniz Eğitimde En İyiler tarafından ödüle layık görülen “Öpünce Geçmeyen Uflar için İlkyardım” projesi ile annelere ve babalara çocukları acil bir durumla karşı karşıya kaldığında yapılması gereken doğru ilkyardım uygulamalarını aktarmaktadır.
Kasım 2017’den beri PDR bünyesinde eğitim ve performans geliştirme danışmanı olarak görev yapan Deniz Karadeniz Etkili İletişim, Güvenli Davranış, Stres Yönetimi, Motivasyon ve Özgüvenli Davranış, Etkili Konuşma ve Diksiyon, Sunuş Teknikleri, Eğiticinin Eğitimi, Yaratıcı Drama ile Kendini İfade Etme gibi farklı konularda eğitimler vermektedir. Bununla birlikte yaratıcı drama yöntemi ile pek çok farklı konuda içerik hazırlayarak uygulamaktadır.
Eğitimlerinin yanı sıra dergi, internet, televizyon ve radyo gibi yazılı ve görsel mecralarda bilgilerini paylaşmakta, Radyo Gedik’te birbirinden kıymetli konuklarını ağırlayarak “Öpünce Geçmeyen Uflar” adlı programını hazırlayıp sunmaktadır.
Ege Üniversitesi Gıda Teknolojisi, Medipol Üniversitesi İnsan Kaynakları Yönetimi ve Boğaziçi Üniversitesi BÜYEM İnsan Kaynakları Yönetimi programını bitiren Ebru Demir Koçak, kariyer hayatına gıda sektöründe kalite yönetim sistemleri alanında başlamış, 24 yıl süren kurumsal hayatında Kalite ve İnsan Kaynakları alanında çalışmıştır.
Ege Üniversitesi Gıda Teknolojisi, Medipol Üniversitesi İnsan Kaynakları Yönetimi ve Boğaziçi Üniversitesi BÜYEM İnsan Kaynakları Yönetimi programını bitiren Ebru Demir Koçak, kariyer hayatına gıda sektöründe kalite yönetim sistemleri alanında başlamış, 24 yıl süren kurumsal hayatında Kalite ve İnsan Kaynakları alanında çalışmıştır.
1999 yılında Kalite Yönetim Sistemleri kurulması ve denetlenmesi rolü ile başladığı kariyerine, 2006 yılı itibariyle İnsan Kaynakları alanında devam etmiştir. İzgi Lojistik, Erdem Kıramer & Makas Kuaförlük, ISS Tesis Yönetim Hizmetleri, Asset Global Lojistik gibi hizmet sektöründe farklı kurumlarda İnsan Kaynakları Direktörlüğü yaptı. Değerlendirme merkezi (AC) kurulması ve yönetilmesi, İnsan Kaynaklarının işe alım, kariyer yönetimi, eğitim, organizasyonel gelişim, ücretlendirme ve yetenek yönetimi gibi tüm fonksiyonlarında görev aldı.
Hizmet sektörü ve insan kaynakları alanında uzun yıllar süren tecrübe ile, 2021 yılında Çalışan Deneyimi alanında uzmanlaşmak üzere, Jacob Morgan Employee Experience Crash Course tamamladı. 2021 yılında Ekonomist Dergisi tarafından hazırlanan listede En Güçlü 50 İK Liderinden biri olarak yer aldı.
İnsanın, kendine yolculuğunun çok kıymetli olduğuna olan inancıyla, 2021 yılında PDR ICMA ICF onaylı Profesyonel Koçluk eğitimini tamamlayarak, koçluk serüvenine başladı.
Özellikle Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesine yönelik gönüllü olarak birçok STK’da koçluk ve mentorluk yapmaya devam ediyor. Aynı zamanda 2019 yılından bu yana Demirkent Araştırma ve Eğitim Vakfı Danışmanlar Kurulu üyesidir. 2022 yılından bu yana Dünya Gazetesi serbest köşe yazarlarındandır.
PDR Group bünyesinde İnsan Kaynakları Süreçleri, Çalışan Deneyimi, İletişim, Sunum, Koçluk gibi konularda eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.
Hacettepe Üniversitesi İstatistik Bölümü lisans, İstanbul Bilgi Üniversitesi Örgütsel/Endüstriyel Psikoloji yüksek lisans programlarından mezun olmuştur.
1998’den itibaren kurumsal çatı altındaki ilk 16 yılı boyunca sırasıyla; Commercial Union Hayat Sigorta (Avivasa) – finansal danışmanlık, İş Bankası – kurumsal kredi uzmanlığı, HSBC İnsan Kaynakları – Eğitim ve Geliştirme Müdür Yardımcısı/Eğitmenlik, yetkinlik eğitimleri yöneticiliği, Genç Yetenek programı değerlendirme merkezi danışmanlığı yapmış, kurum içi koçluk, yenilenen şube yapılanmasında proje koordinatörlüğü ve Değerler Bazlı Liderlik projesinin başlatılmasında Avrupa Bölgesi liderliğini üstlenmiştir. Bankanın oryantasyon süreçlerini uçtan uca yönetmiştir. 2010’dan bu yana 20’den fazla kuruma danışmanlık ve eğitmenlik hizmeti vermiştir. Değerlendirme Merkezi danışmanlığı yapmıştır. Verdiği eğitimler arasında Liderlik Bilinci, Zaman Yönetimi, Sunum Becerileri, Gri Yaka İçin İletişim Becerileri, Kurumsal Kimliğe Uyum, Takım Motivasyonu bulunmaktadır.
Sivil toplum alanında meslek liselerine yönelik projelerde eğitmen ve danışman olarak, bazı vakıflar ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nın programlarında mentor olarak görev yapmıştır. Bahçeşehir Üniversitesi kariyer merkezinde yerli ve yabancı öğrencilere kariyer koçluğu yapmış, Yeditepe Üniversitesi Gıda Mühendisliği’nde iş hayatı becerileri eğitimleri vermiştir.
Profesyonel koçluğa 2018’de Sola Unitas mezunu olarak başlamış, 2020’de ICF’ten ACC ünvanlamasını almıştır. Ayrıca, Alliant International University I/O Psychology danışmanlık sertifikası sahibi ve mesleki yeterlilik belgeli İş ve Meslek Danışmanı olan Ece, İşte ve Yaşamda Kendi Yolun ve Bilsen İyi Olur podcast yayınlarının sahibidir. IODA Türkiye Uluslararası Organizasyonel Gelişim Derneği kurucu üyesidir. Koşu ve filantropi ilgi alanlarıdır.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden mezun olduktan hemen sonra iş hayatına 1999’da BBA’da (Beymen Boğaziçi Alboy) perakende sektörü mağazacılık ile başlayan Emel Özkan, Oyakbank Çağrı Merkezi’nde müşteri temsilciliği ve ardından takım liderliği, TSK AKİM Sorumluluğu görevlerinin yanında, pek çok projenin oluşumunda da farklı pozisyonlarda görevler aldı.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden mezun olduktan hemen sonra iş hayatına 1999’da BBA’da (Beymen Boğaziçi Alboy) perakende sektörü mağazacılık ile başlayan Emel Özkan, Oyakbank Çağrı Merkezi’nde müşteri temsilciliği ve ardından takım liderliği, TSK AKİM Sorumluluğu görevlerinin yanında, pek çok projenin oluşumunda da farklı pozisyonlarda görevler aldı.
Özellikle TSK Akıllı Kart İletişim Merkezi sürecinde TSK Genelkurmay Başkanlığı ile ortaklaşa yürüttüğü projelerin hayata geçmesinde önemli rolleri oldu.
Ing Bank bünyesinde 6 yıl boyunca, Müşteri İletişim Merkezi Eğitim Bölümü eğitmenliği görevinde iken, “Çağrı Merkezi’ne Müşteri Temsilciliği ile Başlangıç Eğitimleri”ni düzenleyip, 800’den fazla kişiye bu eğitimleri vermiştir. Oryantasyon’dan Telefonda İletişim, Telefonda Satış, İknanın Gücü, Kurumsal Sistemler, Banka Kart Yapısı ve Kredili Ürün Süreçleri konularına kadar pek çok konuda eğitimler hazırlamış ve vermiştir. 2015’ten buyana da PDR Group’da script ve süreç danışmanlığı, performans koçluğu yapmakta ve müşteri hizmetleri yetkinlik, çağrı merkezi yöneticilik alanlarında eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.
1987 yılı Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olan Funda Ö․ Bener, 1988 -2001 yılları arasında bankacılık sektöründe çalışmıştır.
2006 yılında Marmara Üniversitesi İşletme-Örgütsel Davranış bölümünde Yüksek Lisansını tamamlayan Bener, Değişime Direnç’te Etkin İletişimin Rolü üzerine bir araştırma yapmış, tezini Liderlik üzerine yapmıştır.
2009 yılında koçluk eğitimini tamamlayan Bener, ICF MCC unvanı ile PDRICMA fakülteri lideri olarak koçluk yapmaya devam etmektedir.
2012-2016 yılları arasında Carrefoursa şirketinde Eğitim ve Gelişim Müdürü olarak çalışmış, Carrefoursa Akademi’nin kuruluşunda yer almış ve akademinin işleyişini sağlayan ekibe liderlik etmiştir. Akademinin ilk kuruluş yılında liderlik ettiği ekip, TEGEP Liderlik Gelişim özel jüri ödülü ve Brandon Hall “best video learning” dalında bronz madalya ödülü alan projeler üretmiştir.
2018 Yılında, “İnsanın Anlam Arayışına” odaklanan Logoterapi eğitimlerini ve sınavını tamamlayarak Academic Associate in Viktor Frankl’s Logoterapy ünvanını almıştır.
2019 yılında online Coach Hub Certified Coach ünvanını almıştır.
Boğaziçi Üniversitesi, Darüşşafaka öğrencileri için mentorluk, Kagider iş kadınları için koçluk desteği gibi sosyal sorumluluk projelerine katılmıştır. ICF Türkiye’nin Bizbize Kadın Girişimciler ve Türkiye Bilişim Derneğiyle yürüttükleri iş birliklerine gönüllü koçluk desteği vermektedir. Coach Hub’ın IOM (Uluslararası Göçmen Organizasyonu) ile yaptığı anlaşma çerçevesinde iki kadın lidere gönüllü koçluk yapmıştır.
“Aklının bildiğini kalbin de anladığında dönüşüm gerçekleşir.
”
Kadıköy Anadolu Lisesi ve İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İngilizce İktisat bölümünden mezun olmuş; Yapı & Kredi Bankası’nda kurumsal bankacılıkta başladığı kariyerine Şube Müdürü, MAG & Partners Finans ve Yönetim Danışmanlığı’nda Kurucu Ortak olarak devam etmiştir. Bugün Kahkaha Okulunun kurucusudur. Bankacılık ve danışmanlık (finans, yatırım, eğitim) alanlarındaki 30 yıllık iş tecrübesi ve yöneticilik yetkinliklerini; eğitim danışmanlığı, koçluk ve kahkaha yogası eğitmenliği ile harmanlamıştır.
PDR Group çatısında 10 yıllık kurumsal eğitmenliği süresince yolu 18.000’den fazla katılımcı ile kesişmiş, 9.100 saat eğitim vermiştir. Bu yolculukta eğitmenliğini koçluk şapkası ile zenginleştirmeye karar vermiş ve 2014 yılında Temel Profesyonel Koçluk eğitimlerini almıştır. ICF’ten ACC (Acredited Certified Coach) unvanını alarak, 535 saatlik koçluk deneyimi ile kurumlarda yönetici/performans koçu olarak hizmetlerini sürdürmektedir. Koçlukta iki niş alan olan ”Kahkaha Koçluğu” ve ”Mutluluk Koçluğu” nun ülkemizde öncülüğünü yapmaktadır. Hindistan’da Laughter Yoga International University’de Kahkaha Yogası Master Trainer olarak yetiştirilmiş ve Türkiye’nin “Kahkaha Elçisi” unvanıyla onurlandırılmıştır. Berkeley Institute of Well -Being,California’dan tamamladığı programla Türkiye’nin ilk “Sertifikalı Mutluluk Koçu” olmuştur.
Bir çiçeğin yapraklarını açması gibi kişilerin içsel zenginliklerini çevrelerine yansıtmalarına aracılık etmek yaşam amacıdır. Azim, cesaret ve sevgi onu bu yolda tutarken; ”Koçluk”, ”Kahkaha”, ”Eğitmenlik” ise yaşam amacına ulaştıran enstrümanlarıdır.
Uludağ Üniversitesi Kimya Fakültesi ve BÜYEM İnsan Kaynakları Yönetimi programını bitiren Lale Kulaksızoğlu, kariyer hayatına ilaç sektöründe başlamış, 17 yıl çalıştığı GlaxoSmithKline İlaç firmasında Satış Uzmanı, Eğitim&Gelişim Yöneticisi ve İnsan Kaynakları Yöneticiliği yapmış, Pronet ve Mas İnterkom’ da İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü olarak çalışmıştır.
Uludağ Üniversitesi Kimya Fakültesi ve BÜYEM İnsan Kaynakları Yönetimi programını bitiren Lale Kulaksızoğlu, kariyer hayatına ilaç sektöründe başlamış, 17 yıl çalıştığı GlaxoSmithKline İlaç firmasında Satış Uzmanı, Eğitim&Gelişim Yöneticisi ve İnsan Kaynakları Yöneticiliği yapmış, Pronet ve Mas İnterkom’ da İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü olarak çalışmıştır.
2015 yılından itibaren kariyerine eğitmenlik alanında devam etmeye karar vermiş, farklı bir eğitim danışmanlık şirketinde, Eğitmen ve Kurumsal Gelişim Danışmanı olarak çalışmıştır. 2019 yılında PDR’a transfer olan Kulaksızoğlu, eğitimlerin davranış değişikliğine dönüşmesi için konfor alanından çıkılması ve koçluklarla desteklenmesi gerektiğine inanmaktadır. Bu değişikliğe yardımcı olacak ICF Onaylı Temel Koçluk eğitimlerini, Yeditepe Üniversitesi’nden İlişki Koçluğu programını ve MEB onaylı Temel Oyunculuk ve Drama eğitimleri almıştır.
PDR Group bünyesinde Satış, Yönetim, İnsan Kaynakları Süreçleri, İletişim, Sunum eğitimleri, PDRICMA bünyesinde Koçluk ve Mentorluk hizmetleri vermektedir.
25 yıllık profesyonel çalışma hayatının tamamını ilaç sektöründe gerçekleştirdi. Alanında lider ve dünyanın önde gelen uluslararası ilaç şirketlerinin saha ve merkez kadrolarında yönetici olarak çalıştı.
Kariyer yolculuğuna Merck Sharp Dohme ilaçlarında Satış Temsilcisi olarak başlayan Levent Tirit, sırasıyla Bristol-Myers Squibb İlaçlarında Bölge Müdürü, Satış Müdürü, Eğitim Müdürü ve Satış Gücü Etkinliği Müdürü, Allergan ilaçlarında Saha Tanıtım Programları Müdürü ve Bölge Satış Müdürü olarak görev yaptı.
Sürekli öğrenmeyi, gelişim ve değişimi profesyonel çalışma hayatının motivasyonu kabul ettiği kariyeri süresince; satış, iletişim, liderlik, performans-kariyer ve yönetici yetenekleri geliştirme programlarına katıldı. Birçok sertifikasyon programına ek olarak ‘’Adler Central Europe Koçluk Fakültesini Profesyonel Koç olarak tamamlamıştır.
Görev yaptığı şirketlerde saha ekiplerinin seçme ve yerleştirilme süreçlerini yöneterek, satış temsilcisi ve yöneticilerine çok sayıda mesleki yetkinlik eğitimi verdi, Saha yöneticilerinin koçluk çalışmalarını yürüttü. Değişen rekabet ve pazar koşulları doğrultusunda satış ekiplerine yeniden modelleme çalışmaları yaptı. Satış Gücü Etkinliği sistemlerinin tüm uygulamaları üzerinde çalıştı, çok sayıda proje ve eğitim gerçekleştirdi.
Saha satış yöneticileri ve temsilcileri için performans değerlendirme ve kariyer gelişimi sistemlerinin adaptasyonu ve yönetilmesi dahil olmak üzere farklı projelere liderlik yaptı. 25 yıldır biriktirdiği deneyimlerini, gelişim ve değişim isteyen firmalar ve çalışanlarıyla paylaşmak ve bu değişim yolculuğunu birlikte yapmak üzere kariyerine ‘’PDR Group Eğitim Danışmanı ve Koç’’ olarak devam etmektedir.
Mürvet Gülseven, İstanbul Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur.
Çırağan Palace Kempinski İstanbul’da Sağlık Kulübü Müdürü olarak başladığı kariyerini, Unilever’de Key Account Satış Mühendisi, Total Oil Türkiye’de Madeni Yağlar Bölge Satış Müdürü, Obaçay’da Satış Pazarlama Direktörü olarak devam ettirdi. FED Training Eğitim ve Danışmanlık şirketinde eğitmen olarak görev yapan Gülseven, ICF Onaylı Temel Koçluk ve Takım Koçluğu programlarını tamamlamıştır. Bireylere ve şirketlere koçluk konusunda destek olan Gülseven,”Yetişkin Eğitimlerinde Oyun” kitabının yazarıdır.
Yaşayarak Öğrenme konusunda uzmanlaşan Mürvet Gülseven, PDR International bünyesinde Takım Çalışması, Outdoor Programları, Simülasyonlar, Yaratıcılık ve İnovasyon konularında eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermekte, şirketler için özel eğitimler dizayn ederek lisans devri programlarını gerçekleştirmektedir.
PDRICMA bünyesinde Koçluk ve Mentorluk hizmetleri vermektedir.
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Eğitim İletişimi ve Planlaması Bölümü’nden 1999 yılında mezun olan A.
Nergis Alpargu, kariyer hayatına Bilkent Holding’e bağlı Meteksan Sistem’de başlamıştır. Ankara, İzmir ve Eskişehir’de kurumsal şirketler ve start-up kurulumlarda görev aldıktan sonra 2008 yılı itibariyle İstanbul’a yerleşmiştir. Son işyeri olan GCM Yatırım’da İnsan Kaynakları ve Eğitim Gurup Müdürü olarak görev aldıktan sonra, kariyerine eğitmen ve profesyonel koç olarak devam etme kararı alarak kendi danışmanlık şirketini kurmuştur.
Teknoloji, turizm, çağrı merkezi gibi ağırlıklı hizmet sektöründe İnsan Kaynakları İşe Alım, Performans Yönetimi, Organizasyonel Gelişim ve Eğitim Gelişim alanlarında edindiği tecrübeleri PDR Group bünyesinde paylaşmaya devam etmektedir.
İnsana yönelik ve insanla çalışmanın sorumluluğunun biliciyle çalışmalarını ICF onaylı Profesyonel Koçluk, Eğitim Koçu, İlişki Koçluğu ve Mindfulness Temelli Koçluk eğitimleri ile birleştirmiştir.
PDR Group bünyesinde Etkili İletişim, Stres Yönetimi, Yeni Nesil İK ve İşe Alım, Yetkinlik Bazlı Mülakat Teknikleri, Toplantı ve Zaman Yönetimi, Problem Çözme, Müşteri Odaklı İletişim ve Satış, Zorlu Müşterilerle Başa Çıkma eğitimleri ile PDRICMA bünyesinde Koçluk hizmetleri vermeye devam etmektedir.
Nihal Ergün Bitirgeç ; 1997 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Matematik Bölümü’nden mezun olmuş , aynı yıl Yapı ve Kredi Bankası A.Ş.’ de Yönetici Adayı Programı ile bankacılık kariyerine başlamıştır.
23 yıllık Bankacılık kariyeri Yapı ve Kredi Bankası bünyesinde olup; portföy yönetimi, müşteri ilişkisi yönetimi, kredi değerlendirme, kredi izleme ve yapılandırma, yatırım finansmanı, bütçe yönetimi, ürün satış ve pazarlama, ekip yönetimi , reorganizasyon, süreç ve değişim yönetimi vb. konularda gerek şube satış gerekse genel müdürlük satış ekiplerinde yönetici pozisyonlarında çalışarak tecrübe edinmiş ve aktif rol almıştır.
Yurt içi şube deneyiminin yanı sıra bir yıl süre ile de bankanın Almanya iştirakinde Pazarlama Müdürü olarak çalışmıştır. 2020 yılında Ticari Şube Müdürlüğü görevinden emekliliği akabinde Pdr International bünyesinde Profesyonel Koçluk Eğitimi’ni tamamlamış, profesyonel iş yaşamına Eğitim Danışmanlığı ve Profesyonel Koç olarak devam etmektedir.
Tiyatro oyunculuğu ve seslendirme alanlarında aldığı eğitimler ve amatör çalışmaları olup Radyo Televizyon Programcılığı alanında da ikinci üniversitesini okumaktadır. Temel Bankacılık, satış, müzakere, iletişim, analitik düşünce konularında eğitim vermektedir.
Nihan Gümüşlüoğlu, Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümünden mezun olmuştur.
Nestle Türkiye’de Zincir Mağaza Yöneticisi olarak başladığı kariyerini, McCann Ericsson’da Müşteri Direktörü, Nestle Türkiye’de Ticari Pazarlama Müdürü olarak devam ettirdi. McCann Ericsson’un Azerbeycan ofisinin kuruluşunun sorumluluğunu üstlenen Gümüşlüoğlu, FED Training Eğitim ve Danışmanlık şirketinde eğitmenlik yapmıştır.
Dijital Dünyada Hikaye Anlatıcısı Olmak ve Sosyal Değişimi Yönetmek (Mastercamp –Michigan University -2020) ve Bioenerji Uzmanı (Haliç Üniversitesi -2020) eğitimlerini tamamlamıştır.
ICF Onaylı Temel Koçluk eğitimlerini tamamladıktan sonra bireylere ve şirketlere koçluk konusunda destek olan Nihan Gümüşlüoğlu, PDR International bünyesinde Yönetim, Liderlik, Performans Değerlendirme Görüşmeleri, İnovasyon ve Stratejik Düşünme&Planlama konularında eğitim ve danışmanlık, PDRICMA bünyesinde Koçluk ve Mentorluk hizmetleri vermektedir.
’Kendinizi sevin, kendinize inanın ve fark yaratın.
’’ – Nurhan Aktı
1996’da Deniz Harp Okulundan mezun olan Nurhan AKTI, Türkiye’nin ilk muvazzaf kadın subaylarındandır. Aslen Bilgisayar ve Kontrol Mühendisi olup üzerine İşletme, Uluslararası İlişkiler ve Kamu Yönetimi yüksek lisans programlarını tamamlamıştır. Deniz Kuvvetleri Komutanlığında 21 yıl çok çeşitli görevde farklı bir çok ekiple/liderle çalışmış ve binbaşı rütbesi ile emekli olmuştur. Bu tarihten itibaren yoluna koçluk yolculuğu ile devam kararı alarak Temel ve İleri Düzey Profesyonel Koçluk eğitimleri ile Takım Koçluğu eğitimlerini almış, halihazırda 4.000 saati aşkın üst düzey yönetici, takım ve performans koçluğu/mentorluğu deneyimleri ile MCC (Professional Certified Coach) ünvanı taşıyan sayılı koçlar arasına girmeyi başarmıştır. Kurumsal eğitimler konusunda da uzman olan sayın Aktı, bu kapsamda 200’ün üzerinde şirkete 2.000’in üzerinde çok çeşitli konularda seminer vererek binlerce kişiyle çalışma şansı bulmuştur. Eğitmen şapkasıyla kazandığı deneyimi koçluğuna, koçlukta kazandığı deneyimi eğitime getirerek danışanlarına gerçek hedeflerini belirlemeleri ve istedikleri dönüşümü sağlamaları için fark yaratan çözümler sunmaktadır. Bireylerin tek ve eşsiz olduklarına inanan, hayata bütünsel bakmayı çalışan, doğa ve sevgiye değer veren yapısı ile herkesin içinde var olan potansiyelini keşfetmesi ve fark yaratmaları için insanların yanında olmayı ve onlara dokunmayı kendine misyon edinmiştir. Hayata bakışını en iyi ifade eden kelimeler “Tutku”, “Merak” ve “Sevgi” olacaktır. Sevgi ve bilginin paylaşılarak çoğaldığının bilincinde olarak keyifle yaşamda yolculuk yapmaktadır. Nurhan Aktı, evli ve iki çocuk annesidir.
‘89 KAL, ‘95 Marmara Üniversitesi İşletme mezunu olup, Yapı & Kredi Bankası Kurumsal Bankacılık bünyesinde çeşitli seviyelerde yöneticilik yapan Rana Durbakayım Aylanç,, bankacılık hayatını Burgan Bank Business Center yöneticiliği ile 2014 yılında sonlandırmıştır.
‘89 KAL, ‘95 Marmara Üniversitesi İşletme mezunu olup, Yapı & Kredi Bankası Kurumsal Bankacılık bünyesinde çeşitli seviyelerde yöneticilik yapan Rana Durbakayım Aylanç,, bankacılık hayatını Burgan Bank Business Center yöneticiliği ile 2014 yılında sonlandırmıştır.
Kişisel gelişim yolculuğuna 2005 yılında, mentorluk ve koçluk yolculuğuna ise 2010 yılında iç mentee / mentor ve koç olarak başlamıştır.
Yaklaşık 25 yıllık kurumsal tecrübesini ve yönetsel deneyimini, aldığı bir dizi Kişisel Gelişim ve Koçluk eğitimi ile pekiştirmiştir. Bu eğitimlerin içerisinde, 2010 yılında aldığı ilk koçluk eğitiminin ardından, 2014 yılında da daha kapsamlı şekilde aldığı Temel Profesyonel Koçluk Eğitimi Modülleri, NLP, Transaksiyonel Analiz, ODM (Optimum denge modeli 1-2 ve ODM Aile ), Takım Koçluğu, Kahkaha Liderliği ve benzeri programlar bulunmaktadır.
Şirketlerde Takım Koçluğu, Grup Koçluğu, Çeviklik (Mindset Coaching) ve Yönetici Koçluğu alanlarında hizmet vermenin yanısıra şirketlerin MT kadrolarına kurumsal hayata giriş hazırlık modülleri eğitimleri, mentorluk ve koçluk desteği vermektedir.
Kariyer koçluğu anlamında ayrıca gönüllü olarak ICF bünyesindeki projelerde ( ÇYYD, TED, GDN, Soroptimistler Derneği, Bizbize projelerinde ) gençlerle çalışmakta olup gençleri iş hayatına hazırlamak sosyal sorumluluk misyonları arasındadır.
ICF ( Uluslararası Koçluk Federasyonu ) Türkiye Yönetim Kurulunda Eğitim ve Üye İlişkilerinden sorumlu Yönetim kurulu üyesi olarak Koçluk mesleğine katkı sağlamayı görev bilmektedir.
İnsanın bütünselliğine inanan ve kişisel gelişim yolculuğunda kendini sürekli öğrenen bir yolcu olarak tanımlayan Aylanç’ın yolu 5700 eğitim saatinde 11.000 katılımcı ile kesişmiş, yaklaşık 750 saatlik bir koçluk tecrübesi ile de taçlanmıştır.
Aylanç kendi varoluş amacını “kişilerin kendilerini gerçekleştirmelerine bir aracı olmak” olarak tanımlarken kişisel yolculuğunu da kendi ifadesi ile şöyle özetliyor ;
Ben buluşturanım…
Ruhu ruhla, ruhu özle, özü özle buluşturan
Her buluşturduğunla buluşan,
Ve özüne doğru bir parçasını daha tanıyan
Her tanıdığı parça ile kendini tamamlayan
Hep yolcu
Hep yolda olan
Seda Muradoğlu, Eskişehir Anadolu Üniversitesinde İşletme alanında lisans, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde Pazarlama alanında Yüksek Lisans ve İstanbul Ticaret Üniversitesinde İşletme alanında Doktora eğitimlerini tamamlamıştır.
Doktora tezini Narsistik liderler hakkında yazan Muradoğlu’nun, liderlik alanında akademik çalışmaları bulunmaktadır. Vancouver’da bulunan King George International College’de İngilizce ve formasyon eğitimleri ve Adler Central Europe’da Profesyonel Koçluk eğitimi almıştır.
Birko Koyunlu A.Ş.’de İhracat Uzmanı olarak başladığı kariyerine, Doğan Holding’e bağlı Ditaş A.Ş de Satış Yöneticisi olarak devam etmiş, ardından Proje Müdürü olarak görev aldığı Aster ve Örkum Tekstil şirketlerinin Londra ofislerinin kurulumunu sağlamıştır. Türkiye Basketbol Federasyonu’nda Hidayet Türkoğlu Başkanlığındaki Yönetim Kurulu ve Genel Sekreter Asistanlığı yapmıştır. Öğretim Görevlisi olarak Bahçeşehir ve Esenyurt Üniversitelerinde görev almış olan Muradoğlu, PDR International bünyesinde, İletişim ve Liderlik konularında eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.
Galatasaray Lisesi ve İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi ardından, ABD’de South Dakota State University’de Ekonomi eğitimi aldı.
Bilişim Sektörüne 1995 yılında Arena Bilgisayar’da Perakende Kanal Müdürü olarak giriş yaptıktan sonra kariyerine Compaq Bilgisayar’da Pazarlama Koordinatörü olarak devam etti. Dell Bilgisayar distribütörü Sentim Bilişim’de Pazarlama Direktörlüğü görevinden sonra, Computer Associates’de (CA)Kanal Müdürü, son olarak da AutoCAD ve 3Ds Max gibi lider tasarım yazılımlarının üreticisi Autodesk’de Türkiye, İsrail ve K. Afrika Genel Müdürü olarak görev yapan Taylan Dedeoğlu, aynı zamanda aktif olarak müzik ile uğraşmakta ve 40 yıla yakındır gitar çalmaktadır.
Taylan Dedeoğlu PDR Grup bünyesinde, Satış, Pazarlama, Liderlik gibi konularda eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.
İstanbul Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümünden 1999 yılında mezun olmuştur.
2008 yılında Maltepe Üniversitesi’nde İşletme MBA programını tamamladı. 1999 yılında başladığı profesyonel deneyimini Bilişim ve Telekom sektörlerinde farklı kurumlarda Satış ve Pazarlama alanında yaklaşık 10 yıl emek vererek sürdürdü.
2009 yılından sonra kariyerine eğitimini aldığı ve hayalini kurduğu İnsan Kaynakları alanında devam ettirdi. Metropol Danışmanlık’da İnsan Kaynakları ve İşe Alım Danışmanlığı yaptıktan sonra Senkron Yazılım ve Radore Veri Merkezi’nde İnsan Kaynakları Müdürlüğü görevini yürüttü.
SAP Danışmanlığı alanında faaliyet gösteren Felece Teknoloji’de İnsan Kaynakları Direktörü olarak görev yaptı. Bilişim sektörü içinde 20 yılı aşkın süre sorumluluk aldı.
İnsan Kaynaklarının bütün fonksiyonlarında bazen kurgulayıcı bazen yürütücü olarak aktif görev alan Günay, ICF onaylı temel koçluk ve İleri Seviye Koçluk eğitimlerini tamamladıktan sonra bireylere ve kurumlara koçluk ve danışmanlık konusunda destek olmaktadır.
PDR International bünyesinde İnsan Kaynakları alanında süreç tasarımı ve organizasyonel gelişim konularında eğitim ve danışmanlık, PDRICMA bünyesinde koçluk ve mentorluk hizmetleri sunmaktadır.
Hemen mesaj gönderin!